IkPas daagt deelnemers uit 40 dagen geen alcohol te drinken

Op 26 februari start, tijdens de traditionele vastenperiode, een veertigdaagse IkPas-campagne. In de jaarlijks terugkerende actie zetten deelnemers hun alcoholgebruik op pauze voor veertig dagen om sterk de lente te beginnen. Dit meldt Stichting Positive Leefstijl.

Na een uiterst geslaagde dertig-dagen-campagne, ook wel bekend als ‘Dry January’, met een recordaantal van ruim 40.000 deelnemers, start op 26 februari de ‘Zet je alcoholgebruik 40 dagen op pauze’. IkPas is een jaarlijks terugkerende actie, die wordt georganiseerd door Stichting Positive Leefstijl met ondersteuning van het ministerie van Volksgezondheid.

Onder de paraplu van IkPas voeren gemeenten, GGD’s, Verslavingszorg en een groeiend aantal bedrijven door het hele land de actie lokaal en regionaal uit.

Wat levert IkPas op?

Op basis van onderzoeksresultaten van voorgaande jaren blijkt dat meer dan de helft van de deelnemers zich ook na zes maanden lichamelijk én mentaal fitter voelt. Volgens de resultaten is de campagne goed voor de organen, bespaart het geld en zorgt het voor een betere huid. Bovendien slaapt bijna 45 procent van de deelnemers structureel beter. “We slapen eindelijk weer samen, omdat het snurken beduidend minder is”, laat een blije deelnemer weten. Uitgebreide informatie over alle resultaten in 2019 kun je vinden op https://ikpas.nl/onderzoek/.

Zet je alcolholgebruik 40 dagen op pauze

De campagne ‘Zet je alcoholgebruik 40 dagen op pauze’ ‘start op 26 februari. Iedereen die mee wil doen, kan zich aanmelden via https://ikpas.nl/inschrijven/.